AKTUALNOŚCI KULTURA

Dżem sprzedaje… dżem

Sprzedaż gadżetów i różnych produktów przez zespoły to rzecz powszechnie praktykowana. Zespół Dżem, ikona śląskiego bluesa, w dobie kryzysu pandemicznego, gdy koncerty nie mogą się odbywać, postanowił sprzedawać dżem z logotypem formacji.

– Ostatnie miesiące nie należą do łatwych. Koronawirus wywrócił funkcjonowanie świata, także naszego, niemal do góry nogami. Koncerty, spotkania z Wami, wszystko to, co napędzało nas – Dżem – i dawało siłę, satysfakcję i poczucie, że to, co robimy, ma sens, zostało mocno utrudnione, a wręcz uniemożliwione. Paradoksalnie, po wielu latach w zasadzie ciągłego koncertowania i bycia „w trasie”, to zatrzymanie pozwoliło nam jednak chwilę odpocząć, zregenerować się, przemyśleć kilka ważnych spraw i… zacząć realizować pomysły, które w głowach krążyły od bardzo dawna. Naszym „paliwem” jest muzyka. To coś, bez czego nie wyobrażamy sobie codzienności. Ten czas to moment właściwy, by znów „zatankować do pełna”. Przerywając dżemową ciszę donosimy zatem, że od kilku tygodni intensywnie pracujemy nad nowym materiałem. Odświeżamy w głowach pomysły, odczytujemy notatki i zapiski z szufladek, tworzymy, próbujemy, poprawiamy, nagrywamy, słuchamy, znowu poprawiamy, próbujemy… i tak dalej, i tak dalej… A tymczasem załoga naszego biura również nie próżnuje i zrealizowała coś, co jako gadżet przewija się przez całą naszą artystyczną działalność, a co jednocześnie za sprawą nazwy bardzo silnie kojarzy się z Dżemem. Niejednokrotnie po koncertach dostawaliśmy od Was jako dowód sympatii słoiczek pysznego domowego przetworu, produkt ten gościł również na okładce zapisu „Spodkowego” koncertu z 1992 roku, a nawet w jednej z naszych piosenek z płyty „2004”. Tym razem to my chcielibyśmy zaproponować Wam gadżet w postaci serii przepysznych, ekologicznych Dżemowych dżemów. Teraz sami możecie skosztować, ile Dżemu jest w dżemie – a może ile dżemu jest w Dżemie? Gorąco polecamy! – napisali muzycy na swoim fanpage’u. /MAR/