PROMOWANE

Przebudowa DK 44 w Tychach zakończona

Przebudowa 2-5 kilometrowego odcinka drogi, nowe chodniki i ścieżki rowerowe, dwa  przejścia podziemne dla pieszych, a także nowy bezkolizyjny węzeł, rozdzielający ruch tranzytowy od lokalnego. To najważniejsze efekty zakończonej modernizacji fragmentu drogi krajowej nr 44 biegnącej przez Tychy. Jeszcze tylko przeprowadzone zostaną odbiory techniczne i ruch zostanie puszczony.

Trwająca blisko trzy lata przebudowa 2,5-kilometrowego odcinka ulicy Oświęcimskiej to największa w ostatnich latach drogowa inwestycja w Tychach i jedna z większych w województwie śląskim.

Całość prac obejmowała łącznie 2,5 km drogi na fragmencie od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej (w rejonie fabryki FCA). W ramach inwestycji drogę przebudowano na całej jej szerokości. Prace rozpoczęto od przygotowania podłoża oraz podbudów o łącznej grubości około 80 cm i dopiero na tak przygotowanej powierzchni można było układać trzy kolejne warstwy asfaltu.

Nawierzchnia asfaltowa została dostarczona na teren budowy przez 1880 pojazdów. Łącznie na modernizowanym odcinku drogi ułożono ponad 51,5 tys. mkw. mas bitumicznych oraz dodatkowo 6 tys. mkw. masy asfaltowej w kolorze czerwonym, którą użyto do budowy ścieżek rowerowych. Inwestycja dotyczyła bowiem nie tylko modernizacji samej jezdni – wzdłuż całego odcinka powstał nowy chodnik a także jednostronna ścieżka rowerowa. Ponadto w ramach zadania posadzono 76 drzew oraz 4614 sztuk krzewów na wyspach centralnych rond.

zczególne znaczenie dla całej modernizacji miało przeniesienie ruchu pieszego do dwóch podziemnych tuneli.

– Wszystko po to, by zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców, poprawić płynność ruchu i do minimum ograniczyć ryzyko wypadków na ruchliwej trasie – wyjaśnia Arkadiusz Bąk, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach ds. realizacji inwestycji.

Nowe przejścia powstały w rejonie ulic Długiej i Kościelnej. Z obu mogą korzystać zarówno piesi jak i rowerzyści. – Przez Tychy prowadzi jeden z kluczowych odcinków drogi krajowej nr 44 w województwie śląskim. Na dobę przejeżdża nią średnio kilkanaście tysięcy samochodów. Bardzo istotne jest, by ruch odbywał się tu płynnie i co najważniejsze, bezpiecznie ? mówi Artur Kruczek.

Jednak bez wątpienia najistotniejszym punktem całej przebudowy jest, bezkolizyjny węzeł łączący DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną.

fot: Eurovia Polska S.A.