AKTUALNOŚCI KOMUNIKACJA PROMOWANE

Tak zmienią się przystanki w regionie

Zarząd Transportu Metropolitalnego pochwalił się wizualizacjami nowych przystanków, rozkładów jazdy, słupów i gablot. Będzie nowocześnie i estetycznie. Przed organizatorem komunikacji w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii gigantyczne zadanie, do ujednolicenia jest aż 7 tys. przystanków w 56 gminach.

Zmiany są spore. Rozkład jazdy będzie bardziej czytelny, na tablicach pojawią się kody QR, których zeskanowanie umożliwi przejście do internetowego rozkładu jazdy danego stanowiska. Tablice będą zamontowane na słupach modułowych, które w razie dewastacji, awarii będzie można szybko i łatwo wymienić.

W górnym boku słupka z rozkładem jazdy oznaczone zostaną numery linii, które odjeżdżają z danego przystanku. Oznacza to, że pasażer z daleka będzie mógł zorientować się, czy z tego miejsca odjeżdża pojazd, na który czeka – informuje Michał Wawrzaszek, rzecznik ZTM.

Opracowany projekt łączy różne podsystemy, m.in. systemy informacji przystankowej oraz system informacji na automatach biletowych. Ujednolicony zostanie wzór tablic z nazwami przystanków, które będą znajdować się w górnej części wiaty przystankowej – dodaje.  

Zmiany widoczne będą też w gablotach z rozkładem. Całość będzie podświetlona, co ułatwi odczytywanie rozkładu w godzinach wieczornych.

Miasta Metropolii powinny być czytelne dla mieszkańców i gości. Odświeżenie starego systemu informacji wizualnej dla transportu miejskiego i wprowadzenie do niego zupełnie nowych elementów, odpowiadających na obecne potrzeby pasażerów – jest konieczne. Nie tylko ze względów funkcjonalnych i estetycznych, ale ze względu na nowe sposoby zarządzania i organizacji komunikacji publicznej, które sukcesywnie wprowadza ZTM. Następna zmiana systemu, której możemy się pewnie spodziewać za kilka najbliższych lat, będzie wiązała się z całkowitą zamianą nośników analogowych na elektroniczne, chociażby z powodu odejścia od drukowanej formy rozkładów jazdy – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący GZM.

/ŁP/

Źródło: ZTM