AKTUALNOŚCI KOMUNIKACJA

To jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji drogowych w regionie

W Urzędzie Miasta w Imielinie podpisano umowę pomiędzy Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach a firmą Strabag, która będzie realizowała jedną z kluczowych dla regionu inwestycji – przebudowę Drogi Wojewódzkiej 934.

 – To kolejna doskonała informacja dla kierowców z całego województwa. Budowa i przebudowa infrastruktury drogowej jest priorytetem władz regionu, ma na celu poprawę komfortu jazdy i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. To efekt bardzo dobrej współpracy samorządu regionalnego ze stroną rządową, wsparta działaniami samorządów lokalnych. Wyremontowana DW 934 będzie inwestycją na lata. Jej modernizacja zostanie zrealizowana z zastosowaniem najnowszych rozwiązań technicznych, które pozwolą na długoletnie użytkowanie i trwałość jezdni. Tym bardziej, że jest to ważny odcinek tranzytowy pomiędzy Małopolską a Śląskiem – podkreśla marszałek województwa Jakub Chełstowski.

Przebudowa ma obejmować odcinek DW 934 od skrzyżowania DW 934 (ulica Imielińska) z ulicami Miarki i Dobrą w Imielinie do rejonu przejazdu kolejowego w Bieruniu na długości 9 km. Inwestycja jest współfinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Modernizacja będzie kosztowała 148 mln zł. Środki na realizację przekazano Województwu Śląskiemu. Przebudowa będzie trwała 27 miesięcy.

DW 934 stanowi uzupełnienie kluczowej sieci drogowej, łącząc DK44 i S1. Jest to jeden z głównych szlaków dojazdu m.in. do KWK „Piast”, jak również terenów przemysłowych, na których znajdują się m.in. zakłady Fiata. DW 934 jest drogą o znaczeniu tranzytowym dla dostawców i dystrybutorów oraz dla pracowników dojeżdżających do zakładów pracy. Droga charakteryzuje się bardzo wysokim natężeniem ruchu, powodującym efekt „wąskiego gardła” na kluczowej drodze dla połączenia międzyregionalnego (Śląsk i Małopolska). Droga posiada zdegradowaną nawierzchnię, niesprawny system odwodnienia, a ruch pieszych, rowerów i pojazdów mechanicznych nie jest właściwie odseparowany (brak jest tzw. azyli, wysp ograniczających prędkość pojazdów). Kwestie te wpływają negatywnie na bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Inwestycja obejmuje przebudowę konstrukcji nawierzchni, ujednolicenie szerokości jezdni, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na świecie technologii. Wszystkie warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych./MAR/

Jan Chwiędacz
burmistrz Imielina

– Jest to droga, która nie była modernizowana przez dekady, bodaj od 1966 roku. W 2010 roku został wyremontowany jedynie 1,5-kilometrowy odcinek. A DW 934 to ważna trasa nie tylko dla lokalnych kierowców, ale także dla podróżujących z zachodniej części Małopolski do Katowic. Dziennie przejeżdża tędy nawet do 20 tysięcy pojazdów, a sama droga jest dość wysłużona. Stąd ten remont jest tak bardzo wyczekiwany.